Kto nie kocha darmowych próbek?

Kto nie kocha darmowych próbek?

Kto nie kocha darmowych próbek?


Pewnie każdy z nas będąc kiedyś w galerii handlowej natknął się na stoisko z darmowymi próbkami, które tak ochoczo i bez żadnych oporów przyjęliśmy. Często dzięki temu kupowaliśmy później dany produkt, ponieważ posmakowała nam jego próbka. Takie działania to tzw. samplingi http://oexcursor.pl/oferta/sales-marketing-services/event-marketing/, które są ważną częścią wsparcia sprzedaży. Dobra promocja produktu może zwiększyć sprzedaż nawet kilkukrotnie.


Komunikacja samplingowa


Dzięki niej potencjalni klienci próbują produktu jeszcze przed zakupem, dzięki czemu wszystkie ich zmysły (wzrok, węch, smak, dotyk i słuch) mają z nim styczność. Podwyższa to świadomość marki u klienta, jego lojalność do firmy lub produktu oraz podnosi sprzedaż. Darmowe próbki mogą podnieść sprzedaż produktu od 150 do nawet 1500 procent. Produkt jednak musi być dostępny dla klienta, jego cena powinna być dobrze dobrana oraz sam produkt odpowiednio zapakowany. Samplingi najczęściej przeprowadza się podczas wprowadzania na rynek nowego, unikalnego produktu. Dzięki temu firma może zdobyć informacje o zadowoleniu klientów oraz popycie na dany produkt. Równie dobrym momentem na to jest poszerzenie oferty o produkty w kategorii, w które istnieje duża konkurencja.


Gdzie najczęściej przeprowadza się samplingi?


Najczęstszym miejscem do tego są galerie handlowe, gdzie możemy spotkać masę stoisk z darmowymi próbkami różnych produktów od różnych firm. Równie często można spotkać się z tym na rynkach większych miast, gdzie hostessy zachęcają do spróbowania ich produktu lub na festiwalach (dożynkach, festynach).


Samplingi i ich etapy


1.      Cele - na początku trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie - dlaczego ten produkt jest warty spróbowania. Co sprawia, że jest on wyjątkowy? Trzeba określić cel naszej kampanii przed jej rozpoczęciem

2.      Wybór produktu - różne firmy oferują różnie produkty i wiele się powtarza, gdyż jest to nieuniknione. Kiedy określimy cel naszej kampanii łatwiej nam będzie wybrać produkt w zależności, czy chcemy rozreklamować nowy produkt, bestseller lub produkt o niskiej sprzedaży.

3.      Grupa docelowa - musimy zdecydować dla której grupy nasz produkt będzie najodpowiedniejszy i skupić się głównie na niej, lecz nie zapominać również o innych.

4.      Planowanie - należy rozplanować koszty i posunięcia podczas kampanii reklamować, gdyż nigdy nie jest ona tania.

5.      Mierzenie skuteczności - po przeprowadzeniu kampanii należy sprawdzić jak skuteczna ona jest i wysnuć wnioski.

Często zastanawiamy się po co firmy rozdają darmowe próbki. Teraz juz to wiemy. Jest to ważna część promocji produktów przedsiębiorstwa, która potrafi przyciągnąć nowych klientów i sprawić, że będą oni “lojalni” tej firmie. W dodatku dobrze to wpływa na wizerunek, bo kto nie kocha darmowych próbek?