Logistyka e-commerce a start-up

Logistyka e-commerce a start-up

Start-up, jako nowoczesny model zarządzania. Czy taki biznes ma szanse, jeżeli chodzi o logistyka e-commerce. W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o tak zwanych start-upach. Czym one właściwie są i czy to dobry pomysł na biznes?

Biznes przez lata generował potrzebę własnego wkładu na jego starcie. W dużej mierze, właśnie ten czynnik odstraszał potencjalnych biznesmenów i bizneswoman. Co prawda istnieje możliwość wnioskowanie o bezzwrotną dotacje z Urzędu Pracy, która w pewnym stopniu na pewno zabezpiecza byt przyszłego przedsiębiorcy. Więcej informacji o zakładaniu własnej firmy, można znaleźć na stronie internetowej biznes.gov.pl. Ma ton znaczenie w aspekcie jakim jest logistyka e-commerce http://oexebusiness.com/e-commerce. Oczywiście, możliwości zdobycie pieniędzy na start jest całkiem sporo, jednak zawsze istnieje pewne ryzyko, że nie otrzymamy dotacji, lub stracimy wszystkie swoje oszczędności, włożone w nowopowstały biznes. Jeżeli masz świetny sposób na biznes, ale brakuje ci środków, to właśnie start-upy są, czymś co pomoże ci zrealizować swój plan biznesowy nakierowany na logistyka e-commerce w Warszawie.


Na czym właściwie polega ten specyficzny model? Start-upy zyskały na popularności w ostatnich latach i stoją za sukcesami wielu młodych przedsiębiorców na całej planecie, którzy borykali się z problemem braku środków finansowych na rozpoczęcie własnej działalności biznesowej. Oczywiście, najczęściej start-upy pojawiają się w branży informatycznej, czy nowych technologii, jednak można je zastosować także w zupełnie innych dziedzinach w odniesieniu do logistyka e-commerce.


Warunkiem jest atrakcyjny pomysł, który przekona późniejszych inwestorów. Ideą start-upów jest założenie przedsiębiorstwa, które nie ma jeszcze sprecyzowanej drogi biznesowej a środki na jego „rozkręcenie” można uzyskać przez inwestorów zewnętrznych, nazywanych „aniołami biznesu”. Abyśmy mogli mówić o star-upach, muszą one mieć krótką historię swojej działalności biznesowej, oraz charakteryzować się innowacyjnością, jeżeli wskazuje się na logistyka e-commerce. O innowacyjności biznesu możemy mówić w przypadku, gdy podejście do problemu jest odkrywcze i nie stosowane dotychczas przez konkurencję w branży. W pewnym momencie oczywiście, start-upy przestają spełniać swoją pierwotną rolę. Dzieje się to w momencie osiągnięcia zysku, lub przejęcia firmy, kiedy to stają się przedsiębiorstwami, w tradycyjnym rozumieniu. Jedna z najpopularniejszych definicji mówi, że start-upem jest instytucja, która została stworzona w celu budowania nowego produktu albo usługi, w warunkach dużej niepewności co do ewentualnego powodzenia przedsięwzięcia w odniesieniu do logistyka e-commerce.


O ile w przypadku zewnętrznego finansowania, ryzyko ponoszone przez twórców jest niewielkie, o tyle z pewnością zagrożenie finansowe ze strony biznesmenów, podejmujących się roli „anioła biznesu” jest znacznie większe. Znana jest dość świeża historia, kobiety która twierdziła, że potrafi stworzyć swego rodzaju stację diagnostyki medycznej wielkości małego pudełka. Ostatecznie, wszystko to okazało się wielkim oszustwem, jednak kobieta do tego czasu dysponowała już kilkumiliardowym majątkiem, jaki uzbierała od inwestorów przekonanych o rewolucyjności nowego produktu. Stąd też, aby przekonać obecnie inwestorów do swojego produktu, trzeba zaplanować swoją usługę, lub produkt w każdym calu. Tak, aby nie pojawiały się żadne wątpliwości, co do jego przyszłości. Dodatkowo, mimo zmniejszonego ryzyka utraty własnych środków, nikt chyba nie chciałby, aby jego potencjalny biznes upadł, zanim na dobre się rozpocznie.