Programy lojalnościowe, czyli sprawdzone biznesy

Programy lojalnościowe, czyli sprawdzone biznesy

Biznesy, które chcą zawojować świat, nawet te dopiero rozpoczynające, ale i te większe, już funkcjonujące, a także te, które chylą się z jakichś przyczyn ku upadkowi mają bardzo podobne bariery ograniczające ich działalność i problemy niemal tożsame, niezależnie od wielkości firmy, skali zasięgu czy długości prowadzenia biznesu, a nawet sektora branżowego, jeżeli chodzi o wszelkie programy lojalnościowe http://oexebusiness.com/loyalty-programs-logistics.


Przede wszystkim problemem jest fakt, iż wszyscy przedsiębiorcy chcą odnieść sukces. Są na niego nastawienie i wielu z nich widzi tylko pozytywy, a nawet jeśli widzą potencjalne niebezpieczeństwa, to albo je marginalizują albo pobieżnie sprawdzają i szybko klasyfikują je do grona „spokojnie sobie z nimi poradzę”. Dzięki temu uzyskujemy sytuacje, w której przeceniane są zalety danego biznesu, przy jednoczesnym marginalizowaniu potencjalnych zagrożeń, a jak wiemy niedocenianie przeciwnika może się skończyć bardzo nieprzyjemnie. Ma to ogromne znaczenie w aspekcie sprawdzonych programów lojalnościowych.


Kolejną wadą nastawienie tylko na superlatywy pomysłu jest podejście zachwyconego zwolennika, które w pomyśle widzi wyznacznik sukcesu. Jest to podejście bardzo mocno związane z poprzednim, ale w tym punkcie tracimy po prostu obiektywność, przedsiębiorca jest tak zauroczony swoim pomysłem, ze nie widzi realnych możliwości jego realizacji. Nie podchodzi z punktu widzenia konsumenta, który musi wykazać zapotrzebowanie, myśli życzeniowo. Jednym ratunkiem w takiej sytuacji jest przeprowadzenie dobrego researchu wśród klientów, którzy zweryfikują, czarno na białym, słuszność przeświadczenia przedsiębiorcy.


Problemem dla wielu biznesów jest także utarty schemat konieczności sprzedaży. Na siłę generuje się popyt, albo po prostu nie martwi się nawet o to by zbudować potrzebę posiadania danej rzeczy. Łączy się to bardziej z próba wciskania produktów, a nie rzeczywistego zaopatrywania konsumentów w potrzebne rzeczy. Sprzedaż, czy to towarów, czy usług mam być rokiem w stronę potrzeb klientów, które trzeba postarać się na wszelki możliwy sposób poznać. Wtedy sprzedaż nie będzie dziełem przypadku czy umiejętności socjotechnicznych pracowników, a wynikiem nieprzymuszonej woli.

Następnym problemem w biznesie, z którym będzie się stykać spora liczba przedsiębiorców, to chęć produkowania przedmiotów i usług bardzo innowacyjnych, ale na które nie ma wielkiego zapotrzebowania w odniesieniu do programów lojalnościowych. Aby pomysł mógł być wystarczająco opłacalny musi mieć przełożenie w ilości sprzedażnych sztuk czy popytu na usługi, czyli musi być skalowalny. Jeśli wybierzemy wąską grupę odbiorców, to nie dość, że szybko zaspokoimy ich oczekiwania, to jeszcze na dokładkę nie raczej nie znajdziemy kolejnych odbiorców, a jeśli już to w niewielkiej ilości.


Jednakże nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Zbyt duże rozbicie na szeroki zakres produktów, także jest niepolecane. Rozdrabniamy się na wiele przedmiotów i usługi i w żadnym, tak naprawdę nie możemy stać się specjalistami, a co za tym idzie będziemy wyczekiwać tylko na przypadkowych klientów, nie budując grupy stałych odbiorców.